مجله طراحی

تغییر لوگو و اسم توییتر Twitter به ایکس X توسط ایلان ماسک

تغییر لوگو و اسم توییتر به ایکس

لوگو و اسم جدید توییتر به نام ایکس تغییر پیدا کرد و این موضوع باعث شد اشخاص زیادی در این مورد سوال هایی را مطرح کنند.

در تاریخ ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و SpaceX در توییتر خود اعلام کرد که لوگو و اسم توییتر SpaceX به X تغییر خواهد کرد. این تغییر به دلیل تمرکز بیشتر بر روی ماموریت های فضایی شرکت انجام شده است. همچنین، ایلان ماسک اعلام کرده است که نام SpaceX به معنای Space Exploration Technologies Corp باقی خواهد ماند. اما اسم و لوگو این شبکه اجتماعی معروف به ایکس X تغییر یافت.

با از دست دادن لوگوی نمادین پرنده توییتر ایلان ماسک توییتر را به X تغییر نام و نشان داد

تغییر لوگو توییتر

ایلان ماسک لوگو و اسم توییتر را به ایکس تغییر داد

توییتر پس از اینکه مالک خود ایلان ماسک لوگوی معروف و نمادین پرنده خود را روز دوشنبه تغییر داد، رسماً به “X” تغییر نام داد و این نشان‌دهنده آخرین تغییر بزرگ از زمان تصاحب پلت فرم رسانه‌های اجتماعی است.

وب‌ سایت Twitter همچنان فعال بود و به نظر نمی‌رسید که نام تجاری در نسخه برنامه پلتفرم از اوایل جولای تغییر کرده است. با این حال، لوگوی پرنده مشهور جهانی توییتر به X تبدیل شد.

اوایل یکشنبه ایلان ماسک ویدیوی کوتاهی از سوسو زدن “X” را منتشر کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا لوگو در یک چت صوتی توییتر اسپیس تغییر می‌کند، پاسخ داد «بله» و به سخنران ناشناس گفت: «ما لوگوی توییتر را از روی ساختمان با مشعل‌های دمنده قطع می‌کنیم.»

اوایل دوشنبه، ماسک تصویری از نام تجاری X را در توییتر منتشر کرد که در دفتر مرکزی توییتر پخش شد. این موضوع باعث شد تمام رسانه های دنیا به تحلیل در این مورد بپردازند که دلیل این تغییر بزرگ چیست. همچنین، با توجه به اینکه SpaceX در حال حاضر در حال توسعه فناوری های فضایی مانند سفر به مریخ و ایجاد شبکه ای از ماهواره های ارتباطی در فضا است، این تغییر نام و لوگو می‌تواند به شرکت کمک کند تا به عنوان یکی از بزرگترین و پیشروترین شرکت های فضایی در جهان شناخته شود. در کل، تغییر نام و لوگو SpaceX نشان دهنده تمرکز بیشتر شرکت بر روی فعالیت های فضایی و اهداف بلندمدت آن است و می‌تواند به شرکت کمک کند تا بازار خود را گسترش داده و محبوبیت و شناخت بیشتری در بین مخاطبان و مشتریان خود داشته باشد.

تاریخچه توییتر

تاریخچه طراحی لوگو توییتر

لوگو توییتر طی گذشت 10سال به شکل نهایی خود رسید

توییتر در مارس ۲۰۰۶ به‌دست نوآ گلس، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و در ژوئیهٔ ۲۰۰۶ آغاز به‌کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستادند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شد. در سال ۲۰۱۳، توییتر یکی از ده وبسایت و اپلیکیشن شبکه های اجتماعی برتر در فهرست محبوب‌ترین وبگاه‌ها اعلام شد و همچنین، به عنوان «پیامک اینترنتی» توصیف شده‌است. از سال ۲۰۱۸، توییتر ماهانه بیش از ۳۲۱ میلیون کاربر فعال داشت. همچنین از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، توییتر بحث و اخبار گسترده‌ای را برای اطلاع‌رسانی سیاست‌های ایالات متحده به وجود آورده‌ است. در حین انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا سال ۲۰۱۶، توییتر بزرگ‌ترین منبع اخبار مربوط به روز بود که ۴۰ میلیون توییت مربوط به انتخابات ساعت در ساعت ۱۰ شب به وقت ایران ارسال شد.

لوگوی توییتر در سال 2006 طراحی شد. این لوگو شامل یک پرنده آبی با بال‌های برجسته است که روی یک پس زمینه سفید قرار دارد. در سال 2012، توییتر لوگوی خود را به روز کرد و به شکل نهایی آن تبدیل شد. این لوگو شامل یک پرنده آبی با بال‌های برجسته بود که روی یک پس زمینه سفید قرار داشت و نام توییتر به صورت حروف بزرگ آبی در کنار آن نوشته شده بود. این لوگو به عنوان نماد توییتر در سراسر جهان شناخته می‌شد و برای طراحی لوگو نهایی توییتر مقدار کمتری نسبت به طرح اولیه آن زمان صرف شد. اما این نماد معروف توسط ایلان ماسک کاملا حذف و با نماد X جایگزین شد.

توییتر جزء محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا شد و توانست کاربران زیادی را در شبکه خود جای دهد که در حال حاضر با نام X است و توسط تیم ایلان ماسک مدیریت می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *